Virtuális robotjármű és valós robotok

 

VEX VR felület használata

 

1. feladat

 

Válaszd ki azt a játszóteret, amelyben a rács cellái sorszámozva vannak! Rajzold meg a képen látható ábrát a robot tollának leengedésével és színének megváltoztatásával!

Próbáld ki a nézeteket a robot haladása közben!

Jegyezd fel, hogy milyen koordinátán volt a robot a kiindulási helyzetben, illetve a többi három sarokban! Hányas számú cellába kerülne a robot, ha a [700;100] koordinátára vezetnénk el?

 
 
 

2. feladat

 

Válaszd ki azt a pályát, amelyen különböző színű csíkok vannak elhelyezve! A robot kiindulási helyzete legyen a D jelű cella! Készíts olyan programot, amelyben a robot addig megy előre, míg a lefelé néző szeme a kék csíkot nem érzékeli! Megállás után várjon 2 mp-et, majd folytassa útját addig, míg nem érzékeli a piros csíkot! Ekkor álljon meg a robot!

 

 

3. feladat

 

Válaszd ki azt a pályát, amelyben egy színes korongokkal körbevett kastélyt látunk!

Mozgass át minden négyzetbe egy, a négyzet színével megegyező színű korngot!

Ügyelj arra, hogy a pályán a korongok a cellák közepén vannak elhelyezve, az elektromágnes viszont a robot elejére van felszerelve, ezért megfelelő pozícióra kell állnunk ahhoz, hogy fel tudjuk venni a korongot.

A robot egyszerre csak egy korongot tud szállítani.

 
 
 

Útvonalkövetés valós robotok segítségével

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 

Vonalkövetési algoritmus valós robotok nélkül blokkprogramozási környezetben

Scracth

1. feladat

Rajzolj egy robotot, amelynek különböző színű csápjai (pl. kék és piros) vannak a bal és jobb oldalon!

Rajzolj egy pályát!

Használd a Scratch színérzékelő blokkját annak eldöntésére, hogy merre kell kanyarodnia a robotnak!