Virtuális robotjármű és valós robotok
VEX VR felület használata
1. feladat
Válaszd ki azt a játszóteret, amelyben a rács cellái sorszámozva vannak! Rajzold meg a képen látható ábrát a robot tollának leengedésével és színének megváltoztatásával!
Próbáld ki a nézeteket a robot haladása közben!
Jegyezd fel, hogy milyen koordinátán volt a robot a kiindulási helyzetben, illetve a többi három sarokban! Hányas számú cellába kerülne a robot, ha a [700;100] koordinátára vezetnénk el?
![](https://f4f10fcb8a.cbaul-cdnwnd.com/d13fedde8484b4112d51cb74f505650c/200000155-e8ff0e8ff2/sorszámozott rács.jpg)
2. feladat
Válaszd ki azt a pályát, amelyen különböző színű csíkok vannak elhelyezve! A robot kiindulási helyzete legyen a D jelű cella! Készíts olyan programot, amelyben a robot addig megy előre, míg a lefelé néző szeme a kék csíkot nem érzékeli! Megállás után várjon 2 mp-et, majd folytassa útját addig, míg nem érzékeli a piros csíkot! Ekkor álljon meg a robot!
3. feladat
Válaszd ki azt a pályát, amelyben egy színes korongokkal körbevett kastélyt látunk!
Mozgass át minden négyzetbe egy, a négyzet színével megegyező színű korngot!
Ügyelj arra, hogy a pályán a korongok a cellák közepén vannak elhelyezve, az elektromágnes viszont a robot elejére van felszerelve, ezért megfelelő pozícióra kell állnunk ahhoz, hogy fel tudjuk venni a korongot.
A robot egyszerre csak egy korongot tud szállítani.
![](https://f4f10fcb8a.cbaul-cdnwnd.com/d13fedde8484b4112d51cb74f505650c/200000157-85c5b85c5d/színes korongok.jpg)
Útvonalkövetés valós robotok segítségével
Vonalkövetési algoritmus valós robotok nélkül blokkprogramozási környezetben
Scracth
1. feladat
Rajzolj egy robotot, amelynek különböző színű csápjai (pl. kék és piros) vannak a bal és jobb oldalon!
Rajzolj egy pályát!
Használd a Scratch színérzékelő blokkját annak eldöntésére, hogy merre kell kanyarodnia a robotnak!