Virtuális robotjármű és valós robotok
VEX VR felület használata
1. feladat
Válaszd ki azt a játszóteret, amelyben a rács cellái sorszámozva vannak! Rajzold meg a képen látható ábrát a robot tollának leengedésével és színének megváltoztatásával!
Próbáld ki a nézeteket a robot haladása közben!
Jegyezd fel, hogy milyen koordinátán volt a robot a kiindulási helyzetben, illetve a többi három sarokban! Hányas számú cellába kerülne a robot, ha a [700;100] koordinátára vezetnénk el?

2. feladat
Válaszd ki azt a pályát, amelyen különböző színű csíkok vannak elhelyezve! A robot kiindulási helyzete legyen a D jelű cella! Készíts olyan programot, amelyben a robot addig megy előre, míg a lefelé néző szeme a kék csíkot nem érzékeli! Megállás után várjon 2 mp-et, majd folytassa útját addig, míg nem érzékeli a piros csíkot! Ekkor álljon meg a robot!
3. feladat
Válaszd ki azt a pályát, amelyben egy színes korongokkal körbevett kastélyt látunk!
Mozgass át minden négyzetbe egy, a négyzet színével megegyező színű korngot!
Ügyelj arra, hogy a pályán a korongok a cellák közepén vannak elhelyezve, az elektromágnes viszont a robot elejére van felszerelve, ezért megfelelő pozícióra kell állnunk ahhoz, hogy fel tudjuk venni a korongot.
A robot egyszerre csak egy korongot tud szállítani.

Útvonalkövetés valós robotok segítségével
Vonalkövetési algoritmus valós robotok nélkül blokkprogramozási környezetben
Scracth
1. feladat
Rajzolj egy robotot, amelynek különböző színű csápjai (pl. kék és piros) vannak a bal és jobb oldalon!
Rajzolj egy pályát!
Használd a Scratch színérzékelő blokkját annak eldöntésére, hogy merre kell kanyarodnia a robotnak!