32. Scratch - Üzenetek és hangok
1. feladat:
![](https://f4f10fcb8a.cbaul-cdnwnd.com/d13fedde8484b4112d51cb74f505650c/200000069-475de475e0/halacska.png)
-
Rajzolj egy akváriumot vízinövényekkel, sziklával! Körben legyen egy bordó keret.
-
Legyen egy halacska szereplő, aki tudja mozgatni a száját úszás közben. A négy nyíl hatására mozog.
-
Ha a bordó keretnek ütközik, visszaugrik a kiindulópontjába.
-
Ha összetalálkozik halacska2-vel, köszön neki, hogy: Szia!
-
Halacska2 szereplő a képernyő jobb oldalán van, az a, s, w, y billentyűkre mozog.
![](https://f4f10fcb8a.cbaul-cdnwnd.com/d13fedde8484b4112d51cb74f505650c/200000067-850d2850d4/halacska feladata.png)
![](https://f4f10fcb8a.cbaul-cdnwnd.com/d13fedde8484b4112d51cb74f505650c/200000068-7a1c77a1cb/halacska feladata2.png)
![](https://f4f10fcb8a.cbaul-cdnwnd.com/d13fedde8484b4112d51cb74f505650c/200000070-d517dd5180/halacska2 feladata.png)
![](https://f4f10fcb8a.cbaul-cdnwnd.com/d13fedde8484b4112d51cb74f505650c/200000071-80d5480d57/szöveg szereplő feladata.png)
6. Vizicsiga szereplő nem látszik a jelen elején.
7. Vizicsiga akkor jelenik meg, ha halacska2 nekimegy a sziklának.
2. feladat
![](https://f4f10fcb8a.cbaul-cdnwnd.com/d13fedde8484b4112d51cb74f505650c/200000072-c0860c0862/játékkép.png)
A hátterek közül válaszd ki az erdőt!
A szereplők közül válaszd ki a következőket:
medve
nyuszi
bagoly
béka
pillangó
Az angol elnevezésüket írd át a magyar szereplő nevekre!
Helyezd el őket a háttéren! A béka a jobb alsó sarokban ül. A bagoly fent a fákon ül. A medve bal oldalt az út elején áll. A nyuszi félúton a kastélyhoz ül az úton. A pillangó a kastély fölött a levegőben repül.
Szereplők programozása:
Medve a játék indulásakor mindig erről a koordinátáról induljon. A nyilak hatására tud mozogni, közben ahogy mozgatjuk a pop hang szól 10 %-os hangerőn. Ha a medve az útról a bokrokhoz téved, megjelenik a fa tetején a bagoly. (Tehát a bagoly az animáció elején nem látszik, csak akkor jelenik meg, ha a medve a bokrokhoz téved.)
A béka gondolata: Bárcsak tévedne erre egy légy!
A pillangó az animáció alatt mindig váltogatja a két jelmezét 1 mp-enként! Jelmezek elnevezése: pillangó1, pillangó2.
A nyuszihoz, ha odaér a medve, köszön neki: Szia medve!
Megoldás: